etRUMs primære fokus er at støtte bygherren i hele processen mod at få skabt det attraktive arbejdsmiljø, som bygherren ønsker sig - indenfor aftalt økonomi, tid og kvalitet.
Krav og forventninger afstemmes og justeres løbende, og det er etRUMs rolle altid at varetage bygherres position overfor projektets øvrige aktører.
Det foregår ved tæt dagligt samarbejde med bygherrens organisation eller i en mere selvstændig rolle, hvor bygherren holdes løbende orienteret og konsulteres efter behov.
etRUM er som bygherrerådgiver bygherrens højre hånd fra start til slut og er tovholder på bygherrens opgaver.
Fra projektstart formuleres i fællesskab en bygherreorganisation, hvor bygherrerollen fordeles mellem virksomheden og bygherrerådgiveren, så der sikres et stærkt team til at tage hånd om projektet gennem alle faser.
I hele processen er det bygherrerådgiveren, der fastholder overblikket, varetager projektledelsen i bygherrens organisation samt er bygherrens primære kontakt til øvrige
aktører i projektet: rådgivere, entreprenører, leverandører mv.
Der kan inkluderes underrådgivning, hvis der er behov for at sætte ekstra fokus på særlige områder.
Ved opstart kortlægges bygherrens forventninger og krav til projektet. Både til slutresultatet og til processen. Er der behov for ændringer undervejs, justeres målet, og eventuelle afledte følger heraf varetages for bygherren.
Bygherrerådgiveren advokerer under hele projektforløbet for bygherrens ønsker, så slutproduktet realiserer visionen. Der er mange beslutninger undervejs, og indimellem skal der tages udfordringer op eller løses konflikter, der kan synes uoverskuelige.
Ingen opgave er dog for stor eller lille, når målet er et unikt arbejdsmiljø, der rammer bygherrens ønsker og behov.
Hvert projekt udvikles med et unikt hold af rådgivere og de udførende. I samarbejde med bygherren planlægges aftaleindgåelse med faste samarbejdspartnere eller udbud af udvalgte ydelser.
Målet er altid at vælge de aktører, der passer præcist til den aktuelle opgave - primært med hensyn til kompetencer, men bestemt også for at få den rette holdning og et godt samarbejde omkring projektet. Et projekt varer typisk 2-3 år, hvorfor det er afgørende at få sammensat et team med god kemi og en fælles forståelse for det gode samarbejde. Målet er overordnet at få tilvejebragt de fysiske rammer, bygherren ønsker sig, men det er også afgørende, at vejen til målet er komfortabel for den bygherre, der skal deltage i en langvarig proces samtidig med at kerneforretningen varetages.